Header image2

Crow Group

Merkstrategie en 

Merkidentiteit 

De positie van Crow Group

Hoe positioneer je een bedrijf dat oorspronkelijk VR oplossingen maakt, maar 8 jaar later veel meer doet dan enkel VR oplossingen maken?

Met deze vraag kwamen Robbin en Kubilay van eigenaar VR-innovations naar ons toe. 

8 jaar geleden zijn de studiegenoten het bedrijf VR-innovations gestart vanuit een gezamelijke passie voor virtual reality en augmented reality. 8 jaar later doen ze veel meer dan enkel VR & AR en dit begon te knellen. 

De naam VR-innovations dekt niet meer de lading en werkt internationaal ook niet helemaal lekker. Want ze doen veel meer dan het maken van VR-innovaties. 

 

Kraai

Name your baby

Vanuit een gezamenlijke passie voor vogels is er ooit al een naam ontstaan: Crow Group. 

Namen vanuit persoonlijke passie vinden wij altijd gaaf, want ze bevatten emotie en een verhaal. Ze vormen tegelijkertijd een uitdaging, want hoe breng je deze emotie over aan anderen?

Hoe dit verhaal er voor de buitenwereld uit moest komen te zien, dat wisten Robbin en Kubilay nog niet. Om dit verhaal te vertellen zijn we aan de slag gegaan met de merkstrategie van Crow Group. Via een interactieve sessie met Robbin en Kubilay hebben we alle ingrediënten achterhaald voor een solide merkstrategie. 

Transparant Crowgroup brandbook

De merkidentiteit 

Okay, de koers en het verhaal van Crow Group staat, nu nog een gezicht. 

Omdat alle collega’s van Crow Group zeer visueel zijn ingesteld en zelf graag willen voortboorduren op het merk, zijn we gestart met het vormgeven van een brand concept. Dit brand concept bestaat uit een logo en huisstijlkleuren en typografie. 

Logo

Het Logo

De games van Crow Group worden altijd vormgegeven op basis van het Octalysis framework. Dit framework, ontwikkeld door Ya-kai Chou, geeft structuur voor het analyseren van de 8 drijvers achter menselijke motivatie. Dit leent zich uitstekend voor serious gaming. Voor ons een essentieel element dat terug moet komen in het logo. Het model is een Octagon. Spot je hoe we dit hebben verwerkt in het logo?

Daarnaast is het leuk om te vermelden dat het verzamelen van ‘tokens’ een van de veelgebruikte manier om gamification toe te passen. Je motiveert mensen om tokens te verzamelen waar ze iets mee kunnen. Zie je dit element terug in het logo? En snap je waarom wij de 8-bit stijl hebben toegepast?

Tot slot, de Crow. Need to say more? 

Colors

De brand kleuren

De kleuren zijn verdeeld in hero colors (de basiskleuren) en sub colors toegevoegd. De hero colors zijn te gebruiken als basiskleuren en zijn essentieel voor de consistentie en herkenbaarheid van het merk. De sub colors kunnen gebruikt worden als steunkleuren om de huisstijl iets meer flair te geven. Als aanzet voor het uitwerken van de stijl hebben we een aantal unieke elementen toegevoegd. 

The dessert

Als toetje hebben we wat toepassingen toegevoegd die gebruikt kunnen worden voor kleding, signing of web uitingen. Crow Group gaat vanaf nu zelf aan de slag met het toepassen van de identity op hun nieuwe website, kleding en in hun games. Gelukkig blijft Jacob betrokken als Art Director om bij te dragen aan de consistentie en correcte uitwerking van de stijl. 

Schets website

Dit zegt Crow Group over onze samenwerking

De Positie heeft ons enorm goed geholpen. Ze denken écht met je mee en doen er alles aan om maximale tevredenheid te bereiken. Wat we vooral waardeerden, was hoe goed ze luisterden naar onze wensen en vervolgens snel schakelden om die te realiseren.

Kubilay & Robbin van Crow Group

Kraai
circle achtergrondafbeelding

Wil jij ook zo'n unieke positionering inclusief identiteit?
Bel ons via +31 88 066 5005, of stuur
een mailtje naar hallo@depositie.nl.