Merkstrategie en
Merkidentiteit
make it your own.
De eigenaren van Prestige Print & Sign kwamen bij de positie met één opdracht: 'zorg dat we onze eindklant ook kunnen bereiken met onze prints'. De naam hadden ze al, de merkstrategie, merkidentiteit en campagnes lieten ze aan ons over.
Ambiline focust zich op bedrukte hoogwaardige wandbekleding voor een toegankelijke prijs. Vanuit de jarenlange (35+!) B2B print ervaring werd het tijd voor een volgende stap: De B2C markt. Al snel werd duidelijk dat er een sterk merk gecreëerd mag worden om de markt van de wandbekleding te bedienen.
Brand Essence
Op basis van ons Brand Essence Model is de merkessentie van Ambiline beschreven:
''Ambiline bestaat om de kracht van creativiteit te benutten en elke ruimte te transformeren tot iets buitengewoons. Elke omgeving verdient het om uniek en betroverend te zijn''.
Deze merkessentie wordt ondersteund door de missie, visie, brand promise & brand values.
Okay, de merkstrategie van Ambiline is helder. Welke identiteit hoort hier bij?
We kunnen stiekem zeggen dat het logo en de typografie geïnspireerd zijn op de art-deco stijl en dat dit een populaire stijlbeweging is uit je jaren 20' en 30' van onze vorige eeuw en veel invloed heeft gehad op de hedendaagse architectuur, grafisch ontwerp en industrieel en interieurontwerp. Is het geen plaatje?
By the way: omdat we de brand values van Ambiline haarscherp hebben geformuleerd in de merkstrategie was het formuleren van een pay-off als onderdeel van de merkidentiteit een makkelijk een-tweetje.
"make it your own"
Einbert van Rees van Prestige Sign & Print